Laddar
Laddar
Laddar

FAQ - Useimmin kysytyt kysymykset

KIRJAUTUMINEN

Kysymys: Kuka saa kirjautua Uuteen Toolstoreen?
Vastaus: Vain jälleenmyyjät, jotka ovat Luna Groupin asiakkaita, voivat saada käyttäjätunnukset Uuteen Toolstoreen.

Kysymys: Kuinka Toolstoreen kirjaudutaan?
Vastaus: Sisään kirjaudutaan sivun yläosassa olevaa ”Kirjaudu sisään” -kohtaa napsauttamalla. Uudet asiakkaat/käyttäjät saavat käyttäjätunnikset sähköpostilla.

Kysymys: Entä jos unohdan käyttäjätunnukseni tai salasanani?
Vastaus: Sisäänkirjautumiskohdan yhteydessä on kohta ”Unohtuiko salasana”, jota
napsauttamalla saat sähköpostilla varmennuskoodin ja linkin sivulle, jonne tämä koodi
kopioidaan. Kaikki ohjeet löytyvät vahvistusviestistä.

TUOTE
Kysymys: Kuinka löydän kaikki uudet tuotteet?
Vastaus: Jos olet jonkin tuoteryhmän sisällä, voit lajitella tuotteet niiden uutuuden
mukaan

Kysymys: Miten voin suodattaa tuotteita, jotta etsimäni löytyy nopeammin?
Vastaus: Jokaisessa kategoriassa ja tuoteryhmässä on juuri sille tuotealueelle sopiva
suodatin. Suodatin siis vaihtelee alueittain, mutta tavaramerkkihaku toimii
aina. Voit valita useita vaihtoehtoja saman suodatinryhmän sisältä. Voit
esimerkiksi suodattaa kolme tavaramerkkiä saman tuotealueen sisällä.

Kysymys: Mistä suodatin löytyy?
Vastaus: Napsauta megavalikosta jotakin kategoriaa tai tuoteryhmää. Suodatusmahdollisuudet näkyvät vasemmanpuoleisessa valikossa. Kaikki suodatinvaihtoehdot eivät välttämättä näy heti. Kun napsautat plusmerkkiä suodattimen
alalaidassa, kaikki vaihtoehdot tulevat näkyviin.

Kysymys: Miten voin lajitella näytöllä näkyviä tuotteita?
Vastaus: Voit lajitella tuotteet tuotenimen (A–Ö), tuotteen uutuuden tai niiden vastaavuuden mukaan. Tuotteet lajitellaan aina vastaavuuden mukaan, mikäli et tee
muuta valintaa.

Kysymys: Kuinka löydän tietyn tuotteen varaosat ja tarvikkeet?
Vastaus: Kaikki tarvikkeet ja varaosat löytyvät tuotesivulta ”Tarvikkeet”- ja ”Varaosat”-painikkeiden alta. Jos painiketta ”Tarvikkeet” tai ”Varaosat” ei ole,
tuotteelle ei joko ole saatavana tarvikkeita tai varaosia tai niitä ei ole kytketty
tuotteeseen meidän järjestelmässämme. Voit kysyä neuvoa asiakaspalvelustamme.

Kysymys: Kuinka voin vertailla tuotteiden ominaisuuksia helpoimmin?
Vastaus: Voit vertailla tuotteita napsauttamalla tuoteluettelossa painiketta ”Vertaa”.
”Vertaa”-painike näyttää pieneltä vaa’alta. Kun napsautat sen jälkeen ”Vertaa
tuotteita”, vertailu tulee esiin. Voit vertailla kerralla 4 tuotetta.

Kysymys: Löytyvätkö poistuneet tuotteet Toolstoresta?
Vastaus: Kyllä löytyvät. Siirry ylävalikon kohtaan ”Tuotteet”. Megavalikon alimmaisena
on kohta ”Poistuneet tuotteet”. Kun napsautat sitä tai jotakin sen alaryhmistä,
esiin tulee luettelo valikoimastamme viime vuosina poistuneista tuotteista.
Voit myös hakea tietyn poistuneen tuotteen esiin hakukentän avulla. Mikäli
olet valinnut tuotteen, johon on liitetty useita artikkeleita, näet artikkelinäytössä myös poistuneet ja niiden mahdolliset korvaavat tuotteet.
Kysymys: Mistä löydän tärkeät asiakirjat, kuten käyttöturvallisuustiedotteet, tekniset
tiedot, mittataulukot jne.?
Vastaus: Tuotesivulla on ruutu, jossa lukee ”Dokumentit”. Sieltä löydät kyseiseen
tuotteeseen liitetyt tärkeät asiakirjat.

TILAUSTYYPIT/TOIMITUSTAVAT
Kysymys: Mistä näen, mitä tilaustyyppejä/toimitustapoja on käytettävissä?
Vastaus: Kohdan Omat sivut alareunassa on otsikko Tilaustiedot, jonka alta löydät
käytettävissä olevat tilaustyypit/toimitustavat. Sieltä näet myös tiedot tilauksen toimitusajasta. Kun teet tilauksen loppuun, voit valita itse, mitä tilaustyyppiä/toimitustapaa haluat käyttää.

TILAUSHISTORIA JA TOIMITUSTEN TILA
Kysymys: Näenkö sivuilta tilaushistoriani ja tilaukseni toimituksen tilan?
Vastaus: Näet kyllä. Kun olet kirjautunut sisään, näet ”Tilaushistoriasi” kohdasta ”Omat
sivut”. Sieltä löytyvät muun muassa tilausnumerot, tilauspäivät ja toimitusten
tila. Näet tilaushistoriasi 60 päivän ajalta
Kysymys: Voinko vaihtaa tilauksen toimitusosoitteen?
Vastaus: Voit vaihtaa tilauksen toimitusosoitteen, kun olet valinnut tuotteen ja siirtynyt
sitten ”Ostoskoriin”. Huomaa, että tämä koskee vain tilaustyyppiä ”Suoratilaus”.

Kysymys: Kuinka voin tilata helposti uudestaan tuotteita, joita ostan usein?
Vastaus: Voit tehdä usein ostettavista tuotteista tilausmallin, joka on helppo toistaa.

PALAUTUKSET, VIRHETOIMITUKSET JA REKLAMAATIOT
Kysymys: Kuinka voin palauttaa/reklamoida tuotteen?
Vastaus: Kun olet kirjautunut ”Omille sivuille”, voit tehdä reklamaation täyttämällä
lomakkeeseen tarvittavat tiedot.

Kysymys: Kuinka virhetoimitus ilmoitetaan?
Vastaus: Kun olet kirjautunut ”Omille sivuille”, voit ilmoittaa virhetoimituksesta täyttämällä lomakkeeseen tarvittavat tiedot.

KÄYTTÄJÄTIEDOT
Kysymys: Mitä oikeuksia/valtuuksia käyttäjille voi asettaa?
Vastaus: Käyttäjille voi antaa oikeuksia seuraavasti. Jos kyse on ”normaalista” käyttäjästä, jolla ei ole erityisiä rajoituksia eikä oikeuksia, kaikki kohdat jätetään
tyhjäksi.
Järjestelmänvalvoja – voi luoda ja käsitellä käyttäjätilejä sekä tehdä ostoja toisten
käyttäjien puolesta.
Nettohintojen piilotus – tuotteissa ja artikkeleissa ei näytetä nettohintoja, alennuksia ym.
Tilaussulku – voi lisätä tuotteita ostoskoriin ja luoda tilausmalleja, mutta ei voi
suorittaa tilausta.

Kysymys: Kenen puoleen voin kääntyä, mikäli minulla ongelmia, kysymyksiä tai mikäli
löydän virheitä Toolstoresta?
Vastaus: Voit ottaa yhteyttä seuraavasti:

Ystävällisin terveisin
Janne Holappa
040 745 91 56
janne.holappa@lunagroup.fi
Juha Tuppuri
050 595 97 22
juha.tuppuri@lunagroup.fi